fbpx

SimpleTicket Wallet

Wanneer je naar een evenement gaat, wil je het liefst zo snel als mogelijk naar binnen. Daarnaast werken we allemaal graag aan een beter milieu.

Om dit mede mogelijk te maken, biedt SimpleTicket een Wallet app. Wanneer je deze hebt gedownload, kun je eenvoudig en snel je ticket(s) aan de app toevoegen en hoef je tickets niet te printen.

Download de SimpleTicket een Wallet app hier: 

Ga je met meerdere personen naar een evenement en heb jij de tickets gekocht voor je gezelschap? Dan kun je, zolang het geen groepsticket betreft dat meerdere keren kan worden gescand, ook eenvoudig de Wallet tickets doorsturen aan je gezelschap. Wanneer iedereen de app presenteert bij de entree met het persoonlijke ticket, is een snelle entree gegarandeerd.

Personalisatie van tickets

Voor sommige evenementen is het verplicht om je entreeticket(s) te personaliseren. Ook dit doe je via de SimpleTicket Wallet app, nadat het ticket in de app is toegevoegd kan deze worden gepersonaliseerd. De gegevens die daar worden ingevuld, worden ook opgeslagen op ons beveiligde platform. Afhankelijk van de eisen van de organisator, worden daarbij de volgende persoonsgegevens verwerkt:

  •  Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres

Indien deze gevraagde gegevens gelijk zijn aan de gegevens van de hoofdboeker, kan ervoor worden gekozen om de gegevens vanuit de ticketbestelling in te laden.

Ticket tonen bij de entree

Wanneer je arriveert bij het evenement, kun je met één tik op het ticket deze openen en tonen. De helderheid van je toestel wordt, indien dat niet het geval is, automatisch op 100% gezet. Dit zorgt ervoor dat het ticket optimaal gescand kan worden.

Let echter wel op: indien jouw toestel, bijvoorbeeld, is gevallen en je scherm barsten heeft, bestaat er de mogelijkheid dat jouw ticket toch niet te scannen is. Dit is je eigen verantwoordelijkheid, toegang tot het evenement kan worden geweigerd indien het niet mogelijk is om je ticket te scannen.

Wanneer je na het scannen van je ticket weer terug gaat naar het overzichtsscherm van de Wallet app, wordt de helderheid van je toestel automatisch ook weer teruggezet op de waarde die het had voordat je het ticket opende.

Wat als je toch niet naar een evenement kunt en het ticket staat in de app/ is gepersonaliseerd?

Indien je onverhoopt toch niet naar een evenement kunt en je ticket aan iemand anders wilt geven terwijl deze al is toegevoegd aan de app of gepersonaliseerd, dan kun je het ticket vrijgeven door deze te verwijderen uit je app (swipe het ticket naar rechts). Of via icoontje in de rechterbovenhoek.

Wanneer je een ticket verwijdert uit de app wordt dit doorgegeven aan het platform. Indien het ticket nog niet is gebruikt, wordt het ticket beschikbaar gemaakt om opnieuw toe te voegen aan de app (eventueel op een ander toestel). Indien het ticket was gepersonaliseerd, worden deze gegevens ook direct weer uit het ticket verwijderd. Je kunt de ticket dan doorsturen via de link (bijvoorbeeld via Whatsapp, maar je kunt hem ook kopiëren en doorsturen)

Gezondheidscheck

Vanwege het coronavirus, is het voor diverse evenementen verplicht gesteld om vragen te stellen over de gezondheid van jou, dan wel jouw gezelschap, voordat je het evenement betreedt. SimpleTicket heeft deze gezondheidscheck verwerkt in de Wallet app.

Indien een gezondheidscheck verplicht is, kun je vanaf twee uur voordat jouw ticket geldig wordt de gezondheidsvragen in de app beantwoorden. Na het beantwoorden van deze vragen wordt jouw ticket beschikbaar om te scannen.

Conform de privacywetgeving (AVG / GDPR), is het niet zomaar toegestaan om gegevens die betrekking hebben op een medische status te verwerken. Wij vinden het dan ook belangrijk om je uitgebreid te informeren over onze opzet van de gezondheidscheck in de app.

De vragenlijst die je beantwoordt, is opgesteld conform de richtlijnen van het RIVM. De antwoorden die je geeft op de gezondheidsvragen worden op geen enkele wijze gedeeld met SimpleTicket, de organisator of enig andere derde partij. Ook binnen de app zelf of op jouw toestel, wordt niet opgeslagen welke vragen er zijn beantwoord en welk antwoord je hebt gegeven.

De gezondheidscheck in de Wallet app dient als tool om ervoor te zorgen dat je, ondanks alle maatregelen, toch zo snel mogelijk het evenement kunt betreden en van het evenement kunt genieten.

In het geval je de vragenlijst niet (volledig) beantwoordt, zal de achtergrond van je ticketcode oranje gekleurd zijn tijdens het tonen van je ticket. Dit houdt in dat een medewerker bij de entree van het evenement je extra vragen dient te stellen, waarna de medewerker zal bepalen of je wordt toegelaten tot het evenement.

SimpleTicket biedt de gezondheidscheck om zowel voor bezoekers als voor organisatoren van evenementen de entree zo efficiënt als mogelijk te laten verlopen.

SimpleTicket kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de gezondheidscheck, dan wel voor de uitkomst ervan en/ of het al dan niet worden toegelaten tot het evenement.